Będąc właścicielem firmy w dużym mieście, zdajesz sobie sprawę, jak trudno wyróżnić się na tle branżowych rywali. Dzięki możliwościom, jakie oferuje pozycjonowanie sklepu internetowego shoper, lokalne SEO nie będzie sprawiać najmniejszych trudności. Jedyne, co musisz zrobić to uzbroić się w cierpliwość. Proces, którego celem jest uplasowanie się na wysokich pozycjach w rankingu Google, nie jest krótki. 

Zatem pojawia się pytanie, odnośnie do tego, jak długo będziesz wyczekiwać na pierwsze rezultaty z pozycjonowania własnej strony. Spieszymy z odpowiedzią w przygotowanym przez nas wpisie. 

Jakich konkretnych efektów można się spodziewać dzięki pozycjonowaniu?

  • Pozycjonowanie sklepu internetowego shoper pozytywnie wpływa na wizerunek firmy.
  • Zwiększa się zaangażowanie odbiorców.
  • Wzrasta liczba odwiedzin witryny z bezpłatnych wyników wyszukiwania.
  • Następuje wzrost sprzedaży produktów oraz zysków firmy.

Kiedy pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper zacznie przynosić zadowalające efekty?

Niestety nie można dokładnie oszacować, w jakim czasie firma osiągnie satysfakcjonujące wyniki w pozycjonowaniu witryny internetowej. Zależy to od wielu różnych czynników, które wpływają na wynik i jakość. Często działania SEO wiążą się z kilkumiesięcznym oczekiwaniem na widoczne rezultaty. Bywa to  demotywujące, jednak możesz postawić sobie pewne granice:

  • Pierwsze efekty powinny pojawić się po około 4 tygodniach, o ile wszystkie działania optymalizacyjne zostaną przeprowadzone w odpowiedni sposób. Roboty i algorytmy Google potrzebują czasu, aby zaindeksować całą witrynę. Agencja SEO (lub sam właściciel strony) musi wprowadzać wszystkie zmiany wewnętrznie. Głównym efektem byłoby m.in. zaindeksowanie większej liczby podstron w wyszukiwarce;
  • Po następnych 8 tygodniach powinieneś zauważyć pierwsze odwiedziny witryny firmy z organicznych wyników wyszukiwania oraz rozpoczęcia procesu zakupowego przez klientów;
  • Po pół roku od początku procesu związanego z działaniem, określanym jako pozycjonowanie sklepu internetowego shoper, możesz dokonać swojej pierwszej oceny wyników. Jeśli zauważysz znaczny wzrost rzeczywistych zysków i sprzedaży produktów, jest to dobry znak. Ten proces może wydłużyć się nawet do roku, ale po tym czasie powinieneś zauważyć efekty. Pamiętaj, że zbyt mały budżet, duża konkurencja w branży oraz szczególnie popularne słowa kluczowe mogą znacznie spowolnić cały proces.

Grunt to cierpliwość 

Pewnie zdajesz sobie już sprawę z tego, że nie możesz przyspieszyć procesu SEO i znaleźć się, ot tak, w pierwszej dziesiątce wyszukiwanych witryn. Warto jednak czekać na pierwsze efekty, zwłaszcza, że pozycjonowanie sklepu internetowego shoper gwarantuje niesamowite rezultaty. Zainwestuj w SEO i rozwijaj własną markę w sieci już teraz!