Realizując się w e-commerce, doskonale z pewnością wiesz, jak trudno jest dotrzeć do szerszego grona odbiorców, czy też preferowanej grupy docelowej. Każdy właściciel strony WWW pragnie znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Aczkolwiek nie zawsze dzieje się to szybko. Przypuśćmy, że decydujesz się na pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell, ile tak naprawdę musisz czekać na widoczne efekty? Dziś postaramy się udzielić na to odpowiedzi!

Jakich konkretnych efektów można się spodziewać dzięki pozycjonowaniu?

  • Pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell pozytywnie wpływa na wizerunek firmy.
  • Zwiększa się zaangażowanie odbiorców.
  • Wzrasta liczba odwiedzin witryny z bezpłatnych wyników wyszukiwania.
  • Następuje wzrost sprzedaży produktów oraz zysków firmy.

Kiedy działanie IdoSell zacznie przynosić zadowalające efekty?

Niestety nie można dokładnie oszacować, w jakim czasie firma osiągnie satysfakcjonujące wyniki realizując pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell. Zależy to od wielu różnych czynników, które wpływają na wynik i jakość. Często działania SEO wiążą się z kilkumiesięcznym oczekiwaniem na widoczne rezultaty. Bywa to  demotywujące, jednak możesz postawić sobie pewne granice:

  • Pierwsze efekty powinny pojawić się po około 4 tygodniach, o ile wszystkie działania optymalizacyjne zostaną przeprowadzone w odpowiedni sposób. Roboty i algorytmy Google potrzebują czasu, aby zaindeksować całą witrynę. Agencja SEO (lub sam właściciel strony) musi wprowadzać wszystkie zmiany wewnętrznie. Głównym efektem byłoby m.in. zaindeksowanie większej liczby podstron w wyszukiwarce;
  • Po następnych 8 tygodniach powinieneś zauważyć pierwsze odwiedziny witryny firmy z organicznych wyników wyszukiwania oraz rozpoczęcia procesu zakupowego przez klientów;
  • Po pół roku od  chwili gdy wdrożysz pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell, możesz dokonać swojej pierwszej oceny wyników. Jeśli zauważysz znaczny wzrost rzeczywistych zysków i sprzedaży produktów, jest to dobry znak. Ten proces może wydłużyć się nawet do roku, ale po tym czasie powinieneś zauważyć efekty. Pamiętaj, że zbyt mały budżet, duża konkurencja w branży oraz szczególnie popularne słowa kluczowe mogą znacznie spowolnić cały proces.

Podsumowanie

Trudno to określić czasowo, trudno również sprecyzować to finansowo, czy więc powinno nas to zniechęcać? Nic bardziej mylnego. Nie jest to kosztowne, jesteśmy w stanie mniej więcej przewidzieć, kiedy możemy spodziewać się efektu oraz co najważniejsz, jest to efektywne i właśnie dlatego powinieneś się tym zainteresować. Pozycjonowanie to doskonałe wzmocnienie internetowej działalności i nie ma sensu odkładać go w czasie, gdyż im szybciej zaczniesz, tym lepiej.