Nie trzeba nikogo przekonywać do tego, że zakupy online zaczynają dominować w segmencie sprzedaży. Co więcej, okres pandemiczny zintensyfikował nabywanie produktów w sieci internetowej. Tendencja przenoszenia się do wirtualnych sklepów, to sygnał dla przedsiębiorców, aby skoncentrować uwagę na poszukiwaniu nowych sposobów odnośnie do przyciągnięcia uwagi, jak największego grona klientów. W tym wszystkim pomocny okazuje się marketing afiliacyjny. 

 

W artykule omówiliśmy pojęcie marketing afiliacyjny oraz zamieściliśmy korzyści, które z niego wynikają. Jeżeli chcesz bardziej wnikliwie przeanalizować wszystkie “za” i “przeciw” tej formy reklamy, kliknij w link: https://adsright.pl/marketing-afiliacyjny/ i poszerz swoje horyzonty. 

Poznaj marketing afiliacyjny 

Marketing afiliacyjny to model marketingu online, w którym sprzedawca zapewnia prowizję za każdą sprzedaż wygenerowaną przez poleconego gościa lub klienta.

Ten rodzaj reklamy można podzielić na trzy kategorie: 

  • Marketing polecający: gdzie partner, który wysyła klienta poleconego od partnera otrzymuje prowizję za każdą sprzedaż. 
  • Marketing wydajnościowy: gdzie partner świadczący usługi jest wynagradzany wyłącznie za wykonanie działań, takich jak konwersje lub sprzedaż.
  • Marketing CPA: gdzie partnerzy otrzymują stałą opłatę w czasie, zazwyczaj miesięczną lub roczną, na podstawie wyników działań, takich jak konwersje, wyświetlenia reklam i kliknięcia.

Argumenty “za” marketingiem afiliacyjnym  

Nie otrzymasz od nas jednoznacznej odpowiedzi, czy opisywana forma reklamy będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę czy zbędną inwestycją. Właściwie, na pewno nie sprawdzi się wtedy, gdy Twoja strategia nie zakłada dzielenia się wygenerowanymi zyskami. Za to jej potencjał najlepiej zostanie wykorzystany przy produktach z wysoką marżą. Krótko i na temat w poszukiwaniu odpowiedzi – czym jest marketing afiliacyjny – uwagę koncentrujemy na zaletach, którymi są: 

  • rozliczenie się za konkretny efekt (omijasz opłaty za nieefektywne działania zakupowe); 
  • precyzja w pomiarach skuteczności reklamy; 
  • autentyczność w promocji marki; 
  • zwiększenie ruchu organicznego w witrynie; 
  • zdobycie nowych konsumentów. 

Partnerstwo niejedno ma imię (również w marketingu) 

Partnerem jest osoba, która promuje Twoją ofertę poprzez umieszczenie linku referencyjnego w social mediach oraz na witrynie internetowej bądź w innych miejscach Internetu. Czerpie on korzyści finansowe ze sprzedaży, najczęściej w formie procentu. Wyróżnia się kilka rodzajów partnerów – takich jak super partner czy partner drugiego poziomu. 

Przy wyborze odpowiedniego wydawcy ważne jest jego dopasowanie względem grupy docelowej (bliskość z jego zainteresowaniami, sposobem spędzenia wolnego czasu czy poczuciem estetyki). To wszystko przekłada się na konwersję i generowane zyski. 

A na koniec…jak dotrzeć do rynku docelowego ze swoją marką poprzez marketing afiliacyjny?

Kluczem jest znalezienie niszy, do której możesz skierować swój produkt. Na przykład, jeśli chcesz zrobić produkt dla właścicieli psów, możesz wyszukać frazy kluczowe związane z psami, a następnie utworzyć blog lub witrynę internetową na temat tych słów kluczowych i sprzedawać stworzony przez siebie produkt. Decydując się na współpracę partnerem bądź wydawcą, kieruj się ich jak najlepszy, dopasowaniem do Twojego targetu. Może to brzmi dość idealistycznie, ale wspólnymi siłami w marketingu afiliacyjnym – można osiągnąć zdecydowanie więcej!